EVO - 2009
   
   thumb_evo_action_2.jpg

BETA esitleb:

EVO -  traielimootorrataste uus tase

125/250/290 2T – 250/300 4T

 

 

 

Konstruktsiooni uued põhimõtted

Aastate jooksul omandatud kogemused nii traielitsiklitega võistlemisel kui ka nende ehitamisel aitasid meil luua täielikult uudse konstruktsiooniga mootorratta, valgusaasta võrra ees siiani traielitsikli juures parimaks peetud lahendustest.

 

EVO (sõnast evolution) saavutas sellise taseme, mis ületab isegi meie endi suurimaid lootusi.

 

Ehitasime mootorratta, mis kehastab endas kerguse ja dünaamika tipptaset. Alustades raami uudsest lahendusest, lõime me täiesti uued põhimõtted, mille järgi ehitasime terve uue põlvkonna EVO.

 

Peamised uudised

Kõik algab uuest alumiinium-karpraamist, mis pakub korraga nii maksimaalset jäikust kui ka väiksemat tühimassi, olles samal ajal veel ka nii tsikli selgrooks kui kütusepaagiks. 

Teine tähtis muudatus, mille tegemiseks kulus palju aega ja vaeva, on tsikli raskuskeskme täpsem tsentreerimine, kusjuures raskuskeskme kergitamine muudab tsikli kergemini käsitsetavaks. Ka selle muutuse tulemus on vapustav.

Mootorratta uudse konstruktsiooniga osad ja agregaadid suurendavad sõidumõnu. Võtme elemendiks on uudne , progresseeriva hoovastikuga tagavedrustus, mis aitab tsiklit kergemini valitseda.

Täiesti uut tüüpi raam muudab tsikli kompaktsemaks ja käepärasemaks .

2taktiline 290 kuubikuline mootor on samuti täiesti uus , nagu ka jõuallika senisest kõrgem asukoht raami vahel – mootor on kõrgemal kui mistahes selle 2-või 4taktiline eelkäija.

Uued 2taktilised mootorid on eraldi silindripea, uue kahere¾iimse süütesüsteemi ning uue väljalaskesüsteemiga, mis algab paisukambriga.

4taktilised mootorid on varustatud kahere¾iimse süütesüsteemi ning uue väljalaskesüsteemiga, mille kolmekambriline summuti annab mootorile juurde võimsust, kuid samas vähendab müra.

 

Tehnilised uuendused

Uudsed osad

  • Uuenduslik alumiiniumraam, millesse on integreeritud ka bensiinipaak, on lihtsa joonega ning valmistatud tõmmatud kergmetallist. Paagi esi- ja tagaosa on tugevdatud sepistatud detailidega.

Selline konstruktsioon lubas raami teha võimalikult kerge, kuid samas kriitilistes kohtades maksimaalselt tugeva. Tänu sellele saime kogu tsikli teha kergema, jäigema ja kompaktsema.

 

  • 38 mm esikahvel on samuti uus. See sündis Beta ja Paioli tihedas koostöös. Esihargi uued sisedetailid on suuremalt osalt kergsulamitest ning tagavad amortisaatori parima töövõime. Kõige tipuks sai esihark senisest tervelt 600 grammi kergem! Tänu uuele konstruktsioonile töötab esivedrustus senisest sujuvamalt ja progressiivsemalt.
  • Teine oluline detail on ka ülikerge alumiiniumtraavers, mis kaalub 150 grammi vähem kui senine. Traaversile on kinnitatud hõlpsalt vahetatavad juhtrauahoidikud e. raiserid.
  • EVO rattadki on kergemad tänu alumiiniumist kodaraniplitele, kergematele rattarummudele ning väiksematele rattalaagritele.
  • Oluline uuendus on ka tõmmatud ja hüdrovormitud alumiiniumist tagakiige, mille konstrueeris Beta uurimis- ja arendusosakond. Ülikõrge surve all oleva vedelikuga vormitud kiige seinapaksus on täpne kompromiss kerguse ja suurema jäikuse vahel.
  • Eelpool sai juba mainitud uut alumiiniumkorpusega tagaamorti. Sellel saab reguleerida nii vedru eelpingust kui ka amortisaatori väljatulekukiirust.
  • Ka EVO tagapidurisüsteem on loodud nullist, et konstrueerida võimalikult kerge, kompaktne, aga samas võimas ja tundlik pidur. Tagapidur sai uue peasilindri ning see uue raamikinnituse, uus on ka pidurisadul ning selle kinnitus tagakiige külge. Ning samamoodi on uus nii 160 mm läbimõõduga piduriketas kui ka piduripedaal.
  • Mootori karterikaitse on nüüd senisest tugevam tänu raami ja karterikaitse vahelistele tugevdusplaatidele.
  • Tsikli kogu elektrisüsteem on uuendatud.
  • Radiaator on tõhusa analüüsi tulemusel samuti sootuks uus – nüüd ringleb jahutusvedelik uue skeemi järgi, tagades mootori parema jahutuse. Jahutusvedeliku temperatuuriandur on nüüd otse radiaatoris.
  • Õhufiltri korpuski on uus. Muudetud konstruktsioon vähendab sisselasketakti ajal tekkivat hõrendust, suurendades mootori võimsust.

 

 

Mootor

·         Mootori töömahuks sai 290 kuubikut tänu sellele, et selline litraa¾ rahuldab nii nõudlikku võistlejat, kes vajab maksimaalset võimsust kui ka lustisõitjat, kelle jaoks on tähtsam hoopis võimas tõmme madalatel pööretel.

Jõuallikas paikneb märgatavalt kõrgemal kui meie varasematel mudelitel. Tänu sellele on tsikli raskuskese senisest hulga optimaalsemas ja dünaamilisemat sõitmist võimaldavas paigas.

·         Voolu väljavõtuga generaator on uus ja senisest võimsam, süütere¾iim aga lülitiga kahte settingusse (soft ja racing) seatav.

·         Süütemängu kaas sai samuti uue kuju, et ära mahutada uued komponendid.

 

·         Muutsime ka silindri konstruktsiooni: nüüd saab silindripea kahes osas maha keerata.

·         Keps ja uus kolb on nüüd sepistatud. Tulemuseks 30% väiksem liikuvate osade mass, mis kahandab tuntavalt ka mootori vibratsiooni.

·         Lõpetuseks – ka väljalaskesüsteem sai uudse konstruktsiooni. Torustiku paisukamber tõstab võimsust, kuid vähendab samas müra.

 

 

EVO 2T 

 

Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
 

 

EVO 4T

 

Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
Klikka pildidl ja vaata suurt pilti!
 

 

 
BETAMOTOR soovitab:
bardahl_logo2.gif
õlid, lisandid ja spetsiaalmäärded !!!
: : Salasõna?
Külastusi: 431339